Saturday 11 January 2014

PESANAN UNTUK AWAK. KOLEKSI AYAT BERMAKNA

Assalamualaikum readers :)

Untuk awak.. Saya nak kongsi beberapa ayat yang berlumba lari keluar dari otak ni. Hehe
Awak siapa?
Hehe. Siapa siapa je yang awak rasa awak nak bagi. 
Just a simple reminders :)


Awak..

* Saya minta Allah jagakan diri awak untuk saya.
Jagakan hati awak untuk saya.
Itu je yang saya mampu buat sekarang sayang :')

                        

* Menangislah saat kita ditinggalkan kekasih.
Tapi beringatlah..
Allah tak akan pernah meninggalkan kita :')

                         

* Sebagai sahabat yang baik,
Kawan kita mengadu yang dia sakit gigi pun,
Kita akan dengar..
Nowadays, susah nak cari sahabat yang macamtu :) 
                             
* Menasihati memang mudah.
Tapi bila kita ada dalam situasi, 
Ketahuilah yang kita juga pasti akan lemah :)

                     

* Ku bertahan dengan satu rasa.
Satu rasa ingin memiliki dirimu :)

                                   

* Jangan jadikan saya yang pertama..
Tapi jadikan saya yang terakhir..
Boleh?

                           

* Sayang..
If Allah wills, 
I just want to be with you..
Forever :')

                       

* Aku disini kan selalu menunggu..
Yang selalu ada disetiap waktu-Mu..
Yang selalu menanti panggilan-Mu..
Untuk cinta yang terakhir.
Allahu...
                           
                             

* Abang, Kakak, Adik..
Jahat mana diantara kita, 
Kita tetap satu darah..
Andai aku yang pergi dulu, 
Akan ku siapkan satu taman indah di Firdausi,
Untuk kita bergurau senda :')
           
                        

* Walaupun beribu orang dihadapan yang akan menjadi sahabat kau,
Please..
Jangan lupa aku yang sentiasa menahan dibelakang kau agar kau tak terjatuh :')

                    

* Ikhlas mencari. Sabar menanti.
Insya Allah, 
Akan datang jodoh dari Illahi :')

                                 

* Moga Allah jagakan hati kita.
Moga Allah tetapkan hati kita.

                       

* Bahagia macamana pun kisah cinta kita dengan dia, 
Biarlah kita saja yang merasa..
Taknak lah terlalu nak menunjuk..
Macam tak ada privasi je :)

                         

* Al-Fatihah bukan saha dibacakan untuk kekasih kita yang kita rindui, 
Tetapi juga dibacakan untuk kekasih Allah..
Rasulullah s.a.w. yang patut dirindui.

                           

*Hijab itu indah. Hijab itu cantik.. Pakailah..
Hijab sangat melindungimu wahai kaum hawa yang ku sayang :')

                      

*Awak jangan curang. Jaga iman. Jaga hati. Jaga diri.
Untuk diri awak, keluarga awak, dan mungkin untuk saya :3 

                            

* Orang lain mana pernah tahu kita susah, sakit, jatuh.
Jangan risau..
Allah tahu segala yang berlaku pada kita.
Abaikan mereka yang tak tahu tapi cuma tahu menilai..

                         

* Awak, awak memang kacak..
Tapi maaf..
Saya nak awak tahu yang Nabi Yusof jauh lagi kacak daripada awak :P


                       
* Aku berbicara yang baik baik.
Tapi tolong jangan percaya yang aku ni baik.
Aku manusia biasa yang juga pendosa.
Aku cuma sedang memperbaiki diri aku sendiri..

                            


Okay.. demikian saja ayat yang nak aku kongsikan :) Mana yang baik kita ambil pedoman, mana yang tak baik kita ambil sebagai pengajaran..

Selamat malam semua readers :)
Wassalam.. 



No comments:

Post a Comment